Ni kanske undrar..... hur mår jag idag ?

.....världen är ett gungande "gungfly" emellanåt med "fritt fall" om jag gör något för häftigt och en hjärna med en massa "fluff" i där det glöms en massa saker. Var till läkare igår och blev sjukskriven igen för STRESS, när och hur ska jag lära mig att undvika den fällan? För mig går det nog inte i det jobb jag har idag, vore jag inte inkännande, närvarande och brydde mig om de ungdomar jag möter i vardagen, ja... då ska jag inte jobba kvar. I 27 år har jag satsat allt på mitt jobb och det är inget jag ångrar, men inser också att det tagit på krafterna, något som krupit sig på och signaler jag ignorerat, första gången jag åkte dit ordentligt av jobbstressen kan ni läsa här .
 
Är sjukskriven till den 11 maj, ska VILA så mycket som möjligt. Det gör jag och de enda måsten jag har är att för min egen och hundarnas skull gå två 20 minuters svängar per dag, resten av dagligt jobb får kära maken ta ♥ 
 
Lite bilder som jag orkat knäppa ;) och dottern står för några ♥
 
Pang sa det så var marken full av vitsippor (dottern har tagit bilden )
 
Mille plockar vitsippor till mig i söndags ♥  (dottern har tagit bilden )
 
Det blev en fin bukett som står sig fint även idag =)  (dottern har tagit bilden )
 
Så kommer då några bilder från mina hundsvängar:
 
Bosse står i den sedvanliga "drickvattenpölen" halvägs hem, där tar alltid båda hundarna sig en iskall slurk =)
 
Hur glada är vi inte över att ha två busande hundar igen  ♥ ♥ ♥ =D
 
För varje skutt Bosse tar gläds vi åt att hans muskler utvecklas ♥
 
Dragkamper har hundarna var dag =)
 
Inez ser sig som obesegrad, därav den höga svansföringen =)
 
Bosse ♥ fri och glad ♥
 
Vi brukar kalla våra hundar för "tandemhundar" när de springer ihop och vägrar släppa pinnen.... men som ni ser tycker Inez att hon har allt under kontroll...därav den höga svansen ;)
 
Ok morsan, vi väntar in dig  ♥
 
Sotis kom oss till mötes ♥
 
Härligt med sol och värme tycker katterna ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Åhh, så jag känner igen mig! Jag har oxå ett jobb där jag behöver finnas till för andra och känna in hur de mår och vad de behöver och jag kommer nog aldrig att kunna gå tillbaka till det. Men livet är inte bara jobb, bra att påminna sig om ibland...

2015-04-21 @ 22:45:46
URL: http://https://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: Monica o Jacob

Ta hand om dej själv nu, vet hur lätt det är att bli stressad och då säger kroppen ifrån.
Nu för tiden flyter arbete och fritid ihop för många mitt jobb lämnar man på spåret och går hem riktigt skönt, en nackdel är att en del tar sej friheten att använda oss när dom tar livet av sej.
Men vi har en väldigt bra uppbackning vid sådana tillfällen.
Vilka underbara bilder det är så roligt att se Bosse så pigg och rörlig, jag blir riktigt varm om hjärtat;-)
KRYA PÅ DEJ OCH STOR KRAM

Postat av: amanda

Hej kort ! ja, jag har tänkt på dig och undrat över att hur det är med dig !
Men skönt att det inte var något allvarligare !! Fast det är väl inte så roligt att känna sig stressad heller !

Snälla kort, du är så viktig för dig själv och för oss andra människor också,
men prioritera dig själv, och se till att du nu får tid för vila och skratt, så
att du får din kraft och energi tillbaka !

Själv blev jag så glad för dina bilder här, dem är så roliga dem där hundarna, hihi...!

Kram vännen !!


2015-04-23 @ 15:56:57
URL: http://amaandar.blogg.se/
Postat av: None None

Min fina gulliga syster. Nu är du lugn och fin SÄGER JAG!!! Bosse ser ut som en varg tycker jag. Jag hade skitit på mig om jag hade mött honom ensam. Kramar i miljoner. / Syrran

2015-04-27 @ 22:22:40
URL: http://janesunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0