Hur kommer det sig?

.....Att när jag jobbade så kände dagarna E  V  I  H  E  T  S  L  Å  N  G  A? Mockade stallet före sex på morgonen, svabbade av golven från hundhår och smuts innan jobbet, visste att när jag kom hem orkade jag bara med det nödvändigaste, hundpinksväng, stallet och vila.
Idag har dygnet krympt med tolv timmar...minst! Förstår så väl att pensionärerna behöver skynda sig och trängas i ICA - kön m.m då tiden fattas   ;)
 
Vi turas om på morgnarna kära maken och jag att sköta djuren, när hästar, höns, hundar och katter fått sitt så blir det vår tur...då har vi två val...kaffe och dator en stund eller en lång sömn i sängen igen ;) Jag brukar ta det senaste...Lyssnar på en ljudbok...somnar om och kan sova till 11 ibland, så ♥ Underbart ♥
 
Vad det gäller städningen i huset idag så har jag tappat det helt, sopar, moppar, dammsuger kanske var tredje dag, hundarna skitar ner lika mycket idag som när jag jobbade, idag har jag mer ork ...men idag finns ingen lust att städa förrän det ser för skitigt ut för mittt sinnelag, vi har valt djuren, håren, leriga tassar och inte ett perfekt hem.
 
Nu har även fsk hört av sig angående min ansökan om "livränta" pga utmattningssyndrom" Fick svara på en del frågor om mitt arbetsliv, privatliv, fritid, har jag varit arbetslös någon gång i mtt liv -nej ..min handläggare sa" jag ska läsa in mig på din akt, har inte hunnit gjort det än" sa hon ? Kan bara undra är det inte ditt jobb att veta mina problem innan du ringer?.
 
I mitt jobb fanns det inga frågetecken vid problem. Klart att vi skulle ha alla fakta på bordet..kom vi med ett problem så skulle vi kunna redogöra för det till 100 % , Alla berörda vidtalade innan......Blev jag besviken på FSK igen ? Minst sagt - JA...
Nu går det månader då ytterliggare handläggare med flera och deras läkare ska med samma entusiasm som min handläggare se om jag "möjligtvis" stressat för mycket i jobbet (utan att någonsin ha träffat mig), veta något om min kärlek till mina elever, min vilja att få dem att se deras möjligheter i framtiden.....Min  arbetssituation från arbetsgivare och hur det påverkat mig /min situation till hur jag mår idag? Fortsättning  får ni här på bloggen...
 
Insåg att min första "stress"sjukskrivning var 1997, fick ju tänka till då hela mitt liv ska redogöras för denna utredning. Idag ska jag försöka övertyga FSK om att jag jobbade för mycket/tappade gränserna när arbetsbördan, las på mer...och mer av chefer/rektorer )
...Mina fotoalbum är en guldgruva av minnen....
 
Min läkare ordinerade mig då 1997 pga högt blodtryck av stress att i två veckor ( före påsk), rida vila och gå promenader med hundarna för att må bättre, jag kunde inte vara säker på att få gå tillbaka till jobbet efter påsken sa läkaren, gick med hundarna, red och vilade allt efter doktorns rekommendationer. Sänkte blodtrycket och fick gå tillbaka och jobba efter påsklovet till min stora lycka..
Funkade då....Men jag ville ju göra så mycket och hade så mycket mer att ge, älskade mitt jobb och alla de ungdomar jag jobbade med...
 
 Vilar, rider, går med hundar precis som läkaren sagt, så skrämmande det här var inte jag....sen sprang det på till nästa sjukskrivning 2013 Vill bara berätta att de juvelerna jag jobbade med 2013 tog sina studenter i år, så duktiga ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0