Såg på facebook idag...

....det jag fasat för så länge att hennes och hans älskade hund måste tas bort..Hunden i deras liv som de älskade som ett barn ♥ mamman övergav valpen vid födseln och de kämpade dag och natt för hennes överlevnad ♥ De vann och valpen överlevde..
 
Jag har oxå tagit bort den hunden som blev "hunden i mitt liv" även om jag inte behövde kämpa som de när han var valp så vet  jag verkligen smärtan och sorgen de känner nu och som fortfarande finns kvar hos mig och som aldrig försvinner, skrev en blogg "det ofattbara har hänt" 
 
Många som inte har haft ett djur förstår inte sorgen...det var ju bara en katt, hund, häst, marsvin m.m Köp ett nytt djur, det är ju värre om en människa dör..
Vi blir alla ledsna när någon närstående dör, moster, farbror, kusin (konstiga och känslokalla vore vi annars) Men till er kritiker till vår sorg som djurägare vill jag ställa en fråga? Vem tror du vi umgicks mest med dagligen?
Att inte sörja någon som ingick i min familj.? Hur tänkte du då?
 
Våra djur blir som våra barn, vi valde att ta ansvar för ett liv till i vår familj, en hund, katt, häst och marsvin m.m det är detsamma som att skaffa ett barn till, ett beslut och ansvar jag hoppas ingen tar lätt på.
Skickar massor av kramar till alla oss djurägare som älskar våra djur och tar det RÄTTA beslutet när vårt djur inte mår bra...så tufft att vara den som styr över någon annans liv, men vi fick det beslutet den dagen vi skaffade ett älskat djur ♥ kramar till er alla djurvänner♥
 
♥♥ Min "änglahund" Arne ♥♥
 
Han bara älskade och tog hand om alla som var små och försvarslösa ♥ ♥
 
Så vacker, så snäll och mjuk ♥ ♥
 
♥♥ så SAKNAD ♥ ♥
 
Det önskar jag också ♥ 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0