Idag gjorde vi dagens goda gärning!

Efter allt ommöblerande, nedtagning av allt i fönster, som blommor, gardiner fästen m.m och fria ytor på 1,5 m så hantverkarna har utrymme i morgon.
 
Trötta och nöjda satt vi ikväll ute vid 18, hönsen gick fritt på gården... Ser en höna som beter sig underligt, kikar nyfiket, backar ibland...ser något röra sig, tror det är en stor fjäril...Springer dit och ser att det är en liten talgoxunge, lyfter upp den, den gapar och vill ha mat som mina blåmesungar (födde upp fem nakna blåmesungar till vuxna 2005, tips där om ni hittar fågelungar i naturen och vill rädda ett litet liv), inte det minsta rädd var ungen utan bara "hungergapade" och jag ropar på kära maken... Han sprang direkt in i ladan och ut med stegen...Upp med stegen mot ladugårdsväggen, vi vet var talgoxarna har sitt bo i våra holkar, Kära maken puttar in ungen i hålet, sedan ser vi talgoxparet flyga in och mata ungarna hela tiden..Sådan lättnad..
 
Ungen hade varit ute ur boet max fem minuter då en höna var på samma plats tidigare och inte uppmärksammade något, höns ser var mygga eller flygfä som rör sig 😁 Som tur var satt jag och gosade med katten Rambo i hammocken när det hände 👍
 
Åska i morse men den gick runt oss som tur var...
 
Talgoxunge, jag hade inte mobilen ute och jag hade inte fotat i alla fall, ungen skulle tillbaka till tryggheten så fort som möjligt... Lånat denna bild här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0