Var nyss ut med hundarna....

 
...Stjärnklart och kallt och vackert, -3,6 just nu, 22:30..
Hela dagen höll frosten sig kvar på gården på de skuggiga ställena där inte solen når efter nattens kyla...
 
När det kompakta mörkret kommer i november längtar jag alltid efter snö, inte mycket men gärna en dm, för då tar världen utanför mitt fönster form igen, då kan jag se ladugårdstaket igen och skogen...
 
I morgon ska jag börja göra egna talgbollar till fåglarna, tänker ta bilder och visa och även länka till den länk jag utgår ifrån, gör om det receptet lite och lägger till en del saker vi har hemma 😊😉
 
Så skönt vår Rambo sover i eftermiddagssolen 😴😻 Ju kallare det blir desto mer flyttar katter in, på sommaren får man vara glad om man ser dem någon gång under dagen....Nu har vi ju bara en katt då vår älskade "lillunge" blev påkörd i februari och Strömsholms djursjukhus (Evidensia) ansåg att det var det humanaste att avliva Lillgurra, har skrivit ned vår sorgesamma dag här  
 
När kära maken skulle lägga sig låg Bosse där, 😁 finns inte plats för de två i samma säng, Bosse väger 50 kg utan ett uns övervikt, täcker en hel säng om han sträcker ut sig 😉 Han smyger sig upp ibland, vet att han inte får sova i våra sängar...men kan inte motstå det ibland....
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken söt kisse och vovve:). Usch ja det är alltid tråkigt när man måste avliva sitt djur.

Svar: Tack! Jag har alltid omgett mig med en massa djur, älskar djur av alla de slag ❤️
Kort

2019-11-06 @ 10:09:24
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0