Min egen lilla Bob....Gutti ❤️

Gutti var den lilla kreativa katten som gjorde allt som katter inte vanligtvis gör... Som ingen av mina katter gjort hitintills... Ingen katt har förstört så mycket som du gjort, du rev ned tapeter, saker som stod i fönstren som jag gillade, det small och brakade var du än drog fram....Men ingen sak i världen betydde lika mycket för mig som du gjorde.. Du var ute och jagade var natt, på vår gård finns det många möss och inte något hål i hönsens fodersäckar, mössen hade inte en chans.....När vi gick ut med hundarna på morgonen var du så gosig och "berättade" hur glad du var att se oss.... Så saknad.....😢
 
Gården ser ut som en swimmingpool, vem leker obekymrat där., min härliga Gutti/Gustav.. 5 april 2018... Jag undrade varför han lekte i vattnet?
 
Då såg jag isbiten han bar i munnen....
 
Plopp, så tappade han den.....
 
Jag hittade den matte. 
Mitt hjärta 💗 Så jag älskade denna lilla katt så full med livsenergi och glädje 💗 Satt det en sömndrucken fluga i taket så klättrade du rakt upp och tapeterna rök, det finns ett talesätt att röda katter är speciella och jag kan bara hålla med....Jag förlorade dig den 24 mars 2019, en älskad katt med en härlig personlighet som inte ens fyllt två år,  skrev en avskedsblogg här
Läste en så fin bok om gatukatten Bob... En rödis...
 
Lånat från Bokus
Berättelsen om gatukatten Bob har gått rakt in i tiotusentals svenska hjärtan.

Alla som läst och älskat boken där James Bowen berättar hur han vid ett lågvattenmärke i livet stötte på och tog hand om den sjuka och sjabbiga gatukatten som han valde att kalla Bob. Katten följde James vart han än gick och James en hemlös och misslyckad musiker som hankade sig fram som gatumusikant och var beroende av sin dagliga dos metadon lyckades med Bobs hjälp ta sig själv i kragen och styra in sitt liv på en bättre bana.

Efter det vet vi att James skrev ner berättelsen om sig och Bob, men hur gick det sen? Vad har hänt sedan dess?

Världen enligt Bob fortsätter James på deras berättelse. Vägen var alltjämt skakig när den första boken kom ut, men med en klok katt vid sin sida kan man komma långt. James berättar öppenhjärtligt om hur Bob fortsatt att vara hans skyddsängel, hjälpt honom genom tuffa perioder och t.o.m. livsfarliga situationer.
 Katten Bob och James kändes igen på gatorna då katten alltid satt där tillitsfullt på James axlar i gatuvimlet....
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Heléna

Så underbara bilder och det var ju självklart att han skulle fånga en isbit (så typiskt katter att vara steget före oss människor) Jag förstår att du saknar honom!!! 💖

Jag har tre olika böcker som jag har köpt på mig om gatukatten Bob, men har inte börjat att läsa dem än. Ska göra det vartefter har jag tänkt.

Hoppas du får en riktigt fin påskvecka nu! Förstår inte hur snabbt veckorna har gått! Kram 💖

Svar: Om min lilla älskade Gutti fått leva 💖 så undrar jag hur många fler härliga minnen han bjudit på, han hann med så mycket på ett och halvt år 💖 Röda katter är faktiskt speciella, hade en rödis tidigare som höll gården fri från rävar, såg han en räv i hagen anföll han den direkt...När han blev äldre kom två katter till på gården Sotis och Rambo, dem försökte han tukta men med åldern fick han själv mer stryk... Alla dessa tre katter bara kom till oss, en vildkatt hittade oss, två där hemmen inte kunde tillgodogöra deras behov längre och lilla Guttis mamma var en polishämtning....kram
Kort

2020-04-05 @ 22:41:59
URL: http://lehdla.blogg.se
Postat av: Gunnel

Ett älskat djur är svårt att mista. Jag har förlorat två små hundar och jag saknar dem fortfarande. Nu är det ändå lättare att titta på foton och minnas alla tokigheter de gjorde. Kram

Svar: Visst är det tufft att missta kära familjemedlemmar som våra husdjur är...Jag skriver alltid av mig i sorgen och letar bilder för att hålla dem så levande för mig som möjligt... kram
Kort

2020-04-06 @ 11:31:00
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Lisa

Lilla söta älskade Gustav <3 Förstår att han är saknad <3
Inte läst boken om Bob men det måste jag göra. Risken är att jag kommer gråta hela boken igenom
Ha en fin måndag kram <3

Svar: Du kan lugnt läsa boken, den är på sitt sätt en solskenshistoria med två individer som är varandras stöd i ett ibland torftigt och penningfattigt liv... Men James ser alltid till att det finns mat till Bob ❤️
Kort

2020-04-06 @ 14:54:00
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0