I natt blev det dåligt med sömn.....

... Det  minsta som bryter mot vardagen, bryter också min sömn (utmattningssyndromets effekt) ... Nu när snickarna är klara och vår härliga grillkåta står där, då skulle jag kunna sova igen 😄 I morse skulle jag kontakta en veterinär ang vår katt Rambo som vi tror har diabetes, han dricker i många minuter från hundarnas vattenskål 5-6 ggr per dag, inget våra andra katter gjort....
 
Vaknade vid 5, kunde inte somna om, tankarna for runt i skallen 😔 Ringde direkt vid 08:00 och veterinären svarade direkt, jag berättade om mina farhågor om diabetes och att det kanske fanns problem med njurarna då jag såg först en dag efter att Rambo blivit ormbiten 2014 och åkte till Evidensia Strömsholm och han fick giftet utpätt av dropp, blev lugnad av att de prover de tar så kollar de diabetes, njurar och lever...Vi var välkomna på tisdag 14:20..
 
När samtalet var över försökte jag sova igen... Klockan blev 9, sedan 10 därefter somnade jag.... Sov länge så det blev en kort dag...
 
Stackars Rambo så ont han hade efter huggormsbettet och tassen svullnade upp till dubbel storlek 😥
 
Rambo och gammelGustav spanar på ekorrar...
 
Står det en stege lutad mot taket så vet man att Rambo snart knallar runt på takryggen...
 

Kommentarer
Postat av: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Hoppas ni får bra svar gällande honom. Självklart kan nog ett ormbett visa sig senare med tänker jag. Finns det koppling mellan det och diabetes senare?

Svar: Katter får oftast lever eller njurskador från ett huggormsbett, diabetes är inte kopplat till det... Men även som hos hundar händer det i sällsynta fall att någon drabbas... Jag är nästan 100% säker att Rambo har diabetes, det går att avhjälpa med foder eller sprutor som tur är.....
Kort

2021-01-15 @ 12:45:09
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0