Åska i dagarna tre đŸ˜«... Och en god överraskning..

Ett blixtnedslag igen pĂ„ gĂ„rden, det small som vanligt öronbedövande direkt efter blixten... En granne Ă„kte förbi vĂ„r gĂ„rd och sĂ„g och konstaterade som vi en trĂ€ff igen, hon skrev pĂ„ messenger "MĂ„ste ha slagit ner i nĂ€rheten av dig nyssÂ đŸ˜±Â Ă…kte förbi vid dig och det lös upp och small direkt 😹 "   I tvĂ„ timmar rullade Ă„skan fram och tillbaka, jag försökte lugna Bosse och drog ned rullgardinerna sĂ„ han slapp se blixtarna för sedan vet han att dĂ„net kommer, sedan lĂ„g han stressad vid min sida, flĂ€mtade o sökte tröst ❀
 
KnĂ€ppte pĂ„ en ljudbok, nĂ€r jag lyssnar pĂ„ en ljudbok utan hörlurar, den lugna rösten frĂ„n upplĂ€saren lugnar bĂ„de honom och mig Ă€r en erfarenhet sedan tidigare... mörkret dĂ€r bĂ„de han och jag slipper se blixtarna.... vi genomlevde Ă€ven detta vidriga Ă„skvĂ€der.. Var nyss ut för nattispinken... Gissar vi fĂ„r Ă„ska i natt đŸ˜«
 
 
Vi slapp Ă„ska i natt, 30 grader varmt ute vid 12... 27,4 inne ...
 
Skaffade appen "blixtvakt" den visar var det förekommer Äska och tydligen ocksÄ om blixten slÄr ned i nÀrheten hos dig....
 
 Nu blommar det för fullt 😊
 
Doftrosen...
 
Jasminen...
 
HÀsslöklockorna...
 
Fick ett meddelande pĂ„ messenger " Du har post att hĂ€mta 😄" ...... Tack min fina granne och kĂ€ra vĂ€n  Kicki ❀ fick över 5 liter svamp ❀ Nu rensat och klart, nu ska hĂ€r smörstekas kantareller och förvĂ€llas svamp 👍 
 
Tog över tre timmar att rensa, men sĂ„ tacksam för all svamp 💗 30 grader varmt, men lyssnade pĂ„ en bra ljudbok och hade en flĂ€kt som blĂ„ste svalt 😊
 
Nu ska vi bara "go Ă€ta svamp"Â đŸ˜‹đŸŽÂ â€Â Fick Ă€ven svamp av fina vĂ€nnen kicki förra Ă„ret, sĂ„ hĂ€rligt med goa grannar och vĂ€nner ❀ 
 
 
Mycket knas pÄ blogg .se den senaste tiden, kommer inte in pÄ kvÀllarna... Oftast fÄr jag denna bild...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Åh era stackare, man lider dessutom extremt nĂ€r ens djur Ă€r pĂ„verkade. Skilla bryr sig inte om smĂ€llar alls. Jag undrar dock om det beror pĂ„ att vi bor nĂ€ra regementet hĂ€r i Falun och man fortfarande har skjutövningar pĂ„ skjutfĂ€ltet hĂ€r bredvid. Hon har vant sig vid att höra skott i tid och otid tror jag. Är dock hemskt nĂ€r ens hund Ă€r sĂ„ dĂ€r rĂ€dd som du beskriver.

Svar: Vi har en skjutbana i nÀrheten, det smÀller i tid och otid och det bryr sig hundarna inte om....
Kort

2021-07-19 @ 08:57:15
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0