Vi firade vårt barnbarn...

....Vårt yngsta barnbarn har blivit tonåring 💗 Vi firade honom i söndags och åt en supergod tårta som var hemgjord  😋...
 
Länge sedan vi åt en så god tårta....
 
Födelsedagsbarnet tog en rejäl bit 🎂 Det var ett bra tag sedan Mille växte om mig 😊
 
 
Bild tagen ikväll 6 juni klockan 22:26...
 
Gissa hur gott det luktar på vår gård med alla dessa syrener? Bilden tagen idag...
 
Även den lila syrenen har slagit ut som ni ser, alltid en vecka efter den vita...
 
Bosse visade alla tecken på att må dåligt igår efter han hade ätit sin kvällsmat, han sökte vår närhet och hässjade,  jag gick ut med honom fyra gånger under kvällen/natten för att han skulle ha chansen att göra ifrån sig, han hade svårt att bajsa, sista gången klockan 3 i natt, kunde inte sova utan lyssnade efter om han låg och hässjade... Gjorde i ordning en skål med parafinolja och ägg tidigt på kvällen, vispade samman det och hällde även i "fortiflora" (FortiFlora köps hos veterinär/apotek när man behöver byta tarmflora på sin hund)...Vid 04:30 hörde jag hur han åt upp det och la sig att sova 👍 Då kunde jag även sova.... och senare idag kunde han bajsa, vi var hela tiden beredda att åka till Evidensia Strömsholm om läget skulle förvärras igår...
 
Vår schäfer  Arne hade betydande magproblem efter 7-8 års ålder med specialmat många ggr för att hjälpa honom, dels diagnoser från veterinärer med specialfoder och hjälp vid akut diarré...
 
Idag har vi bara en ledsen Bosse som är hungrig, vi gissar att ett ben vi köpt till honom blivit härsket och skapat problemet, det benet ligger i soptunnan nu... Lägger in länken här då Arne hade mycket oftare problem med magen än Bosse, det jag länkar till här är när hunden har diarre som ju inte Bosse hade men enligt min erfarenhet är förstoppning oftast lättare att lösa än diarré.... 👍
 
Har hunden ätit ben på F... fågel, fläsk eller får så åk till veterinär direkt då de ofta skapar förstoppning, vi hade köpt ett oxben men kanske det skapade Bosses och vårt problem då det legat i värme, regn och sol på tomten 😞
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0