Min älskade Sotis ❤️ är borta 😭

Sist jag såg honom var i fredags, vi hade gosat och han låg hos mig i sängen medan jag vaknade till och lyssnade på en ljudbok ❤️ sedan kom Rambo in, de började busa och precis när jag börjar filma så övergår buset till lite tvätt av Sotis. Sotis var som vanligt, men kvällen innan hade han inte reagerat som han brukade då vi gjorde iordning hundarnas mat, då brukade han hoppa upp på bänken och ville ha några "kottar"

- Sista filmen  på Sotis
 
Sotis var ju en vildkatt som låg under vår lada i minst tre månader innan vi visste av hans existens, vi kunde senare räkna ut det pga av vår dåvarande katt Gustavs alla skador och veterinärbesök skadorna krävde...Gustav var en elak katt och motade bort alla katter och rävar han såg...Sotis hade troligtvis blivit påkörd av en bil och låg under vår lada för att läka ihop, självklart stred han för sitt liv då Gustav utmanade honom. 
 
Här är första bloggen då vi såg Sotis för första gången:http://kort.webblogg.se/2010/january/gott-nytt-ar.html#comment     http://kort.webblogg.se/2010/january/min-lilla-vildkatt-3.html#comment
 
I fyra år hatade Gustav och Sotis varandra, det var mycket morrande, spottande och fräsande då de var tvungna att passera varandra. Men båda älskade sitt hem och stannade kvar...tvärtemot all kattexpertis..okt 2013 fick Gustav somna in pga sjukdom vid 16 års ålder...
 
 
På denna bild ser man att Sotis benställning inte är korrekt..men katter har en fenomenal förmåga att läka ihop efter skador..Av våra då tre katter var Sotis smidigast och kunde hoppa högst.
 
Han var alltid snäll och tålmodigast med hundarna, men han bestämde över dem..Här Inez som valp 
 
Sedan kom då Bosse, lika kärvänligt behandlad 
 
Men Sotis kärlek till Bosse var stor, de gosade jämt 
 
 
En regnig dag och mina älskade djur softar inne 
 
Rambo och Sotis älskade varandra, Sotis var högst i rang av våra djur och fick grundligt med fjäsk och kärlek från de andra 
 
en rosa morgon och som vackraste smycket satte Sotis sig i fönstret och jag fick föreviga den .
 
En klok mus och sorkjägare, tog aldrig fåglar ♥ ...
 
På våra hundsvängar har vi ofta katterna med, här vässning av klorna.
 
Hundsväng...
 
Jag tvättade fönster och bytte gardiner, när jag skulle lägga gardinerna i tvätten så hade Sotis funnit en skön sovplats på vardagsrumsbordet ♥ ...
 
 
Mitt sällskap vid datorn, det blev många felskrivningar då en kattrumpa tryckte på tangenterna ♥ ..
 
Mitt TV sällskap 
 
Inspektion av mitt "julfönster" 
 
Sotis var en "pratarkatt" frågade jag honom om något så svarade han, hade tänkt filma det..men det kan jag göra sedan, för sent nu...vet att mitt barnbarn M..... filmat honom flera ggr när han "pratar" med mig, hoppas hon hittar en av de filmer hon spelat in, hon har bytt mobil så filmerna kanske inte finns kvar...
 
Sotis, Rambo och Bosse ser på när husse gör i ordning hundarnas mat...
 
Jag har kunnat ställt in klockan efter Sotis under de sju år han varit hos oss, han var punktlig, när han inte dök upp före 11 på lördagen så letade vi efter vägen om han blivit påkörd..maken tog Bosse med sig som skulle visat direkt om han märkt något..inget..
jag letade genom höskulle och lada med ficklampa..inget..
Det otäcka var att i fredags när Sotis gick ut, så skrek han när han "pratade" med mig, ögonen var ovanligt stora...Idag tar jag det som ett farväl..Har hört att katter försvinner för att dö...detta är i så fall min första katt som gör det.
 
Är så ledsen, men jag hoppas han ändå kommer tillbaka och att han efter 7 år bröt ett mönster, håll tummarna..
 
Saknar dig så mycket och varenda gång jag öppnar dörren hoppas jag och tror att du finns där med ditt ljudliga meddelande om att du är här nu och vill ha mat och sova i lugn och ro 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0