Djuren runt gården...

Vi har ofta två eller tre ekorrar på besök var dag, ibland blir de osams och fräser åt varandra och jagar varandra i den stora lönnen, det ser ut som de rinner runt trädet 😃.... Alla bilder tagna av mig...
 
 
 
Jag bara älskar att titta på de ljuvliga krabaterna 😍...
 
Här ska jag gå och hämta posten och räven kommer knallande, stannar upp när han ser mig, men flyr inte... Som jag skrivit tidigare så har vi inga rävar hos oss längre då de troligtvis har dött av rävskabb 😥...
 
En stor vårtbitare sitter i kökstaket...på sommaren står dörren öppen jämt så det händer att vi får in olika insekter och en och annan fågel..
 
Älgen Hälge, brydde sig inte om oss när vi gick i skogen med hundarna 💗..... 
 
Här står han 60 meter från vår gård och tittar bara nyfiket på mig när jag fotar 💗...
 
En lite skygg hare...
 
En bäver jag mötte på morgonens hundpromenad, det blev lite dramatiskt 😱 men det var bara mitt fel, du kan läsa här
 
Citronfjäril på höstaster...En av de bästa bilder jag tagit...💗
 
Närbild...Ser så njutningsfullt när fjärilen suger nektar ur höstastern....
 
Dessa besökare är inte lika välkomna.... Låg på knä för att få till en någorlunda bild, är inte rädd för ormar, det kan man nog inte vara om man bor på landet, men det finns mest snokar hos oss och de håller efter möss och  sorkar ... Men våra två senaste katter Rambo och lillGustav har vi tillbringat många timmar med på djursjukhuset Evidensia Strömsholm efter huggormsbett i tassarna.... Där ger man en viss mängd dropp för att späda ut giftet så det inte förstör njurarna, levern på katterna, inlägg för Rambo här och för lillGustav här , har haft så många katter tidigare som aldrig lekt med huggormar...
 
Rådjuren är de vilda djur vi ser mest av förutom ekorrarna...💗
 
Så vackra och graciösa...💗
 
Den här rågeten tyckte om att beta där gräsmatta var klippt..💗
 
Råbock förra våren...💗
 
Råget förra våren...💗

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilka underbara bilder. Så mycket djur du har inpå knuten. Vi har ju också lite djur men man ser dom knappt tyvärr. Kram <3

Svar: Ja det är alltid lika kul när de vilda djuren dyker upp, kram
Kort

2020-01-29 @ 08:02:36
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunnel

Oj, vilket djurliv det är hos dig! Jag läste bäverhistorien. Du är ändå modig som vågade mota den. Jag hade nog hållit mig på avstånd. Ha en bra dag.

Svar: Det är kul med alla djur och vad det gäller bävern vet jag ju att man inte ska tränga ett vilt djur...
Kort

2020-01-29 @ 10:02:09
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Emma Engström

Åhh ekorrar, de är så söta!! Det är så kul att få se detta, och tänkt vad många djur det finns därute liksom?! Älgar är så vackra <3

Svar: Visst är älgarna vackra och ståtliga, härligt med alla vilda djur och halvtama ekorrar..
Kort

2020-01-29 @ 17:09:28
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Du har verkligen djur inpå knuten, så himla fint :). Jag har absolut en kärlek till våra vilda djur även om jag även har stor respekt för dem. Huggorm ska det vara gott om här, alla grannar har sett men aldrig jag :-o

Svar: Har för mig att du bor i Falun och minns när min katt Rambo blev huggormsbiten så sa veterinären att den påskhelgen hade 8 katter blivit ormbitna i Falun....
Kort

2020-01-29 @ 20:34:38
URL: http://https://www.saramadeleine.se
Postat av: Jennifer

Jätte fina bilder :D

Svar: Tack 😊 Hittade inte någon sida till dig att kika in på...
Kort

2020-01-30 @ 18:47:43
URL: http://https://missjennifermarie.blogg.se
Postat av: Jasmine

Jag gillar rävar. <3
Söta bilder på rådjuren.

Svar: Tack, vad glad jag blir att du gillade årsresumén. Sista delen kommer inom kort.

Kram​

Svar: Älskar alla djur ❤️ Rådjuren har sedan många år bestämt att de ska hålla till hos oss ❤️
Kort

2020-01-30 @ 19:32:50
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0